Tuesday, April 13, 2010

suka duka=)

Assalamualaikum..

Sebenarnya, aku dah lama ada blog teringin nak menggarang tapi mcm xde masa nak menggarang.
Tapi sejak kebelakangan ni, aku mcm kerap sangat baca blog-blog yang boleh bagi ilmu pengetahuan tentang kehidupan. Blog luahan hati , aku suka baca , menilai sesuatu situasi dan menilai untuk diri sendiri dimana aku sekarang. Kebelakangan ni, aku kerap mengeluh. keluhan kepenatan yang tidak tertanggung rasanya. Walaupun, aku tahu mengeluh itu xbaik, tapi keluhan itu datang tanpa dijemput.Aku seorang wanita biasa. Umur pon muda lagi. hehe. nak cerita pasal kelemahan diri. hurmmm, banyak sangat kot. tak tertulis.heee=) kelebihan diri, aku sedang  belajar untuk bersabar dan tabah dalam mengharungi semua dugaan ini. Aku ingin menjaga hati aku sendiri, sebelum aku menjaga hati orang lain. Tetapi, kadang2 ada gak sesuatu situasi keadaan aku kena dahulukan hati orang lain. Aku sangat yakin dengan pilihan hati aku, tapi aku perlu ingat kite hanya merancang selebihnya Tuhan tentukan segalaNya. Setiap sujud aku kepada yang Maha Esa, aku memohon diberi kekuatan sebab aku seorang hambaNya yang sangat-sangat lemah.selain keluarga aku, aku sangat sayangkan perhubungan aku dengan dia. Tetapi langit tidak selalu cerah kadang2, ada hujan, ada mendung, ada ribut , ada petir Aku sedar dengan semua itu. Tetapi ada sesuatu perkara itu aku sukar hendak terima. Bukan aku tidak cuba untuk berbicara , berbincang tetapi hasilnya xde. sejak awal perkenalan sampai sekarang aku diuji dengan benda yang sama. mungkin pemikiran aku tidak sama dengan pemikiran orang lain, tapi semua wanita itu punya naluri hati yang sama. walaupun setiap wanita  hati tak sama.
Kesempurnaan itu memang aku xde tapi belajar untuk memperbaiki kelemahan itu aku dalam proses belajar.
Tetapi, aku suka sangat pada ayat seorang bagitau kat kami " kalau hati dah sayang seorang itu, kite terima setiap kebaikan dan keburukan seorang" dan sama-sama baiki keburukan itu. Kalau sesuatu perkara itu boleh timbulkan prasangka buruk, boleh memburukan keadaan ngape kite tidak menjauhkan diri dari perkara tersebut dari awal . Untuk mengelak fitnah dan sebagainya, lebih baik kite berhati-hati daripada awal.

fuhhhh, panjangnya cerita aku ni. Kisah-kisah ni, aku petik sket sumber dari majalah wanita, sket sumber dari utusan malaysia, sket sumber dari kata-kata orang tersayang...Ni lah , hasilnya..heheh..selamat beramal, maisarrah..=)




No comments:

Post a Comment