Sunday, April 18, 2010

Jadilah wanita Paling Bahagia.

Tajuk aku ari ni, tajuk buku yang aku baru saje beli.  Singgah MPH, tiba-tiba aku ternampak sebuah buku yang agak menarik tajuknya. "jadilah wanita paling bahagia". Macam menarik..rupa-rupanya sangat menarik.=)

Ni, bukan iklan berbayar tau.hee..

Pengarang : Dr.Aidh Abdullah Al-Qarni
Penterjemah : Muhammad Huzaifa 
Keterangan buku: 
Saudariku!
Buku ini menghimbau kepada setiap wanita untuk hidup bahagia dengan agamanya, merasa senang dengan kurnia Allah yang telah dianugerahkan kepadanya, dan bergembira dengan berbagai nikmat yang telah dimilikinya. Saudariku!
Bacalah buku ini agar Tanya dapat mengusir segala macam kesedihan dari dalam dirimu, bayang-bayangkedukaan, dan mimpi-mimpi buruk, ketakutan dan kekhuatiran.
Saudariku!
Setelah anda selesai membaca buku ini, ucapkanlah selamat tinggal pada kesedihan, tinggalkan kegelisahan, hindarkan lorong-lorong kesengsaraan, dan jauhlah dari keputusasaan dan kegagalan. Marilah kembali kejalan keimanan dengan melampiaskan kerinduan kita kepada,Allah dan merasa puas dengan qadha dan qadarNya.
Pada saat itu anda dipanggil oleh penyeru keimanan: Andalah yang berada di atas gunung harapan dan lembah keredhaan dan berbahagialah kerana andalah wanita yang paling bahagia di dunia ini.






3 comments:

  1. akak dah beli hampir setahun..
    tp kan..blm khatam lagi..huhu..

    but serious..buku ni mmg best..
    2 thumbs up!

    ReplyDelete
  2. heeee..Buku ni, sgt menarik. sy suka baca..=)

    ReplyDelete
  3. akak dah baca. memang berbaloi. tak puas, selalu ulang baca. insyaallah memang best.

    ReplyDelete